Bornholmerpilen_1963
Bouwjaar | : 1963 |
Scheepswerf | : J.L. Meyer, Papenburg Duitsland |
Bouwnummer | : 516 |
Prijs | : Dkr. 14.000.000 |
Callsign | : OZGD |
Lengte | : 80,8 m |
Breedte | : 14,14 m |
Diepgang | : 4,1 m |
BRT | : 1999,89 |
NRT | : 797,08 |
Machinery | : 2 x Deutz RBV8M358 8-Cyl. |
Effect. | : 4400pk |
Snelheid | : 17kn |
Passagiers | : 900 |
Auto's | : 80 |
Hutplaatsen | : 120 |
20-05-1963 | De Bornholmerpilen wordt in Papenburg te water gelaten |
07-08-1963 | De Bornholmerpilen wordt afgeleverd door de werf. |
14-08-1963 | De Bornholmerpilen wordt in de vaart genomen op de route Rønne - Ystad |
20-02-1964 | DeBornholmerpilen wordt ingezet op de Kopenhagen-route, met 2 retourvaarten per week. |
01-10-1964 | De frequentie op de Kopenhagen-route wordt verhoogd naar 4 retourvaarten per week. |
01-1965 | Vanaf begin januari wordt de frequentie opgevoerd tot 5 retourvaarten per week |
06-1965 | Vanaf juni 1965 komt er een dagelijkse verbinding in beide richtingen |
1970 | De Bornholmerpilen wordt omgebouwd, zodat vrachtauto's nu in 2 rijen op het autodek kunnen staan. |
12-11-1971 | De Bornholmerpilen wordt voor $ 1.500.000,- verkocht aan Jadranska Linijska Plovidba te Rijeka in Joegoslavië. Nieuwe naam wordt "Ilirija". Nieuw callsign wordt YTGI. Ze gaat varen op de route: Rijeka - Dubrovnik - Igoumenitsa - Bari |
1991 | Overgedragen aan Javno Poduzere Jadrolinija P.O. in Rijeka, Kroatië. Naam en route blijft hetzelfde. |
05-1997 | Verkocht aan de Karden Line te Istanbul, Turkije. Nieuwe naam wordt "Kargem". In de vaart tussen Trabzon en Ukraïne. |
2000 | Verkocht aan Kargem Lines te Girne, Turkije. In de vaart tussen Turkije en Noord Cyprus. |
2000 | Omgedoopt tot "Avraysa II". In de vaart tussen Trabzon en Sotsji in Rusland. |
2006 | Verkocht aan een Turkse sloper. Ze wordt omgedoopt tot "Avraysa". In augustus 2006 komt ze aan in Aliaga, Turkije om te worden gesloopt. |